Prima oară, în 1943, tramvaiele electrice de tip Pulmann (în număr de 7) au fost aduse de la Odesa, captura de război, împreună cu 7 troleibuze ce au fost aduse de la Craiova. Tramvaiele au circulat pe ruta Posta Veche-Bd. Tomis-Bd. Mamaia-Spitalul Militar. In 1944 sovieticii au recuperat tramvaiele și troleibuzele, plus …bonusurile.

A doua oară, în 1984, tramvaiele ITB V3A și-au făcut apariția pe linia 100 (Gara-Sat Vacanta). In următorii ani au fost înființate liniile de tramvai 101 (Gara-Depou-SA Palas) și 102 (Depou-Faleza Nord). Ele asigurau transportul în cartierele Zona Industriala, Palas, C.E.T., Aurel Vlaicu, Km. 4-5, Km. 4, Gara, Medeea, Inel II, Inel I, Tomis III, Tăbăcărie și Faleza Nord. In 1999 a venit și un lot de 15 tramvaie Tatra KT4D, din Germania. Toate aceste realizări fiind finanțate din bani publici, atât în perioada comunista, cât și după!

In 2008, s-a desființat tramvaiul și a început campania de dezafectare a căilor rulante și cablurilor de alimentare în Constanta!

Erol Memet

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here